Rzecznik Praw Pacjenta wspólnie z organizacjami pozarządowymi rozpoczyna realizację kolejnej edycji projektu „Łączy nas pacjent”, którego celem są wspólne działania polegające na udzielaniu wsparcia osobom zgłaszającym się na ogólnopolską bezpłatną infolinię. Projekt zakłada, że pacjenci i ich bliscy kontaktujący się z Rzecznikiem za pośrednictwem Telefonicznej Informacji Pacjenta, 800 190 590, będą mogli porozmawiać nie tylko ze specjalistami Biura Rzecznika Praw Pacjenta, ale też dyżurującym ekspertem danej organizacji.

- Projekt „Łączy nas pacjent” to doceniona i oczekiwana przez pacjentów inicjatywa, dlatego wracamy do niej w kolejnej edycji. Wspólnie z organizacjami pacjentów będziemy mogli jeszcze skuteczniej pomóc pacjentom w walce z ich problemami zdrowotnymi oraz właściwą realizacją ich praw – powiedział Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.

Dzwoniąc na Infolinię 800 190 590 w czasie wspólnych dyżurów ekspertów można uzyskać informacje z zakresu:

  • edukacji (np. o prawach pacjenta, działaniach profilaktycznych)
  • doradztwa (np. o możliwościach diagnostycznych, leczenia danej choroby, rehabilitacji)
  • wsparcia (np. w zakresie pomocy psychologicznej)

Przedstawiciele organizacji będą rozmawiać z pacjentami wg. określonych zasad, zgodnie z ustalanym wcześniej grafikiem. Grafik dyżurów organizacji znajduje się tutaj.


Źródło: Biuro RPP