Od 1 marca 2024 roku infolinia Rzecznika Praw Pacjenta jest czynna całodobowo tj. przez 24 godziny we wszystkie dni tygodnia, w tym święta i dni wolne ustawowo od pracy.

Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta informuje m.in. o:

  • prawach, jakie przysługują pacjentom, szczególnie w tej w konkretnej sprawie opisanej przez pacjenta;
  • sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu tj. wskazuje praktyczne wskazówki i działania, jakie warto podjąć dochodząc swoich praw;
  • instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich kompetencji mogą rozwiązać problem;
  • zasadach korzystania ze świadczeń zdrowotnych;
  • szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej;
  • drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia.

Infolinia jest dostępna dla wszystkich pacjentów pod bezpłatnym, niezmienionym numerem telefonu, 800 190 590 z telefonów stacjonarnych i komórkowych.

22 688 05 00 to numer dla połączeń z zagranicy oraz dla osób, które mają zablokowane połączenia z numerów 800 xxx xxx. Koszt połączenia wg taryfy operatora

Źródło: Biuro RPP