Dwie największe sieci aptek w Szwecji zdecydowały, że nie będą sprzedawać dzieciom poniżej 15. roku życia kosmetyków przeciwstarzeniowych. To odpowiedź na rosnący problem stosowania przez młode dziewczynki silnych produktów odmładzających, polecanych m.in. na Tik-Toku.

Sieci wprowadziły ograniczenia wiekowe na produkty przeciwstarzeniowe i „zaawansowane produkty do pielęgnacji skóry”, próbując położyć kres rosnącemu zjawisku korzystania z takich produktów przez bardzo młode osoby. Według szwedzkiej telewizji SVT niektórzy kierownicy sklepów sieci kosmetycznych podają, że ​​od 20 do 40 procent ich klientów ma obecnie mniej niż 13 lat.

„Młoda skóra dzieci i młodzieży tak naprawdę nie potrzebuje tego rodzaju produktów, a wręcz mogą one szkodzić” – podkreśliła w komunikacie Annika Svedberg, główny farmaceuta Apotek Hjartat.

„Chcemy przejąć inicjatywę i wziąć większą odpowiedzialność za to, by nie przyczyniać się do niezdrowych zachowań i ideałów, które pojawiły się wśród wielu młodych ludzi" - wyjaśniła dyrektor generalna Apotek Hjartat Monika Magnusson.

Sieci zdecydowały, że nie będą sprzedawać produktów do „zaawansowanej pielęgnacji skóry” (w tym posiadające w swoim składzie: kwas AHA, kwas BHA, witaminę A, witaminę C i peeling enzymatyczny) klientom poniżej 15. roku życia, chyba że uzyskają oni zgodę rodziców lub będzie na to wskazywał stan ich skóry.