Dwie największe sieci aptek w Szwecji zdecydowały, że nie będą sprzedawać dzieciom poniżej 15. roku życia kosmetyków przeciwstarzeniowych. To odpowiedź na rosnący problem stosowania przez młode dziewczynki silnych produktów odmładzających, polecanych m.in. na Tik-Toku.
Sieci wprowadziły ograniczenia wiekowe na produkty przeciwstarzeniowe i „zaawansowane produkty do pielęgnacji skóry”, próbując położyć kres rosnącemu zjawisku korzystania z takich produktów przez bardzo młode osoby. Według szwedzkiej telewizji SVT niektórzy kierownicy sklepów sieci kosmetycznych podają, że od 20 do 40 procent ich klientów ma obecnie mniej niż 13 lat.
„Młoda skóra dzieci i młodzieży tak naprawdę nie potrzebuje tego rodzaju produktów, a wręcz mogą one szkodzić” – podkreśliła w komunikacie Annika Svedberg, główny farmaceuta Apotek Hjartat.
„Chcemy przejąć inicjatywę i wziąć większą odpowiedzialność za to, by nie przyczyniać się do niezdrowych zachowań i ideałów, które pojawiły się wśród wielu młodych ludzi" - wyjaśniła dyrektor generalna Apotek Hjartat Monika Magnusson.
Sieci zdecydowały, że nie będą sprzedawać produktów do „zaawansowanej pielęgnacji skóry” (w tym posiadające w swoim składzie: kwas AHA, kwas BHA, witaminę A, witaminę C i peeling enzymatyczny) klientom poniżej 15. roku życia, chyba że uzyskają oni zgodę rodziców lub będzie na to wskazywał stan ich skóry.
Komentarze
[ z 0]