Kluby piłkarskie grające w LOTTO Ekstraklasie włączyły się oficjalnie w kampanię Ministerstwa Zdrowia „Zgoda na życie”, która promuje w Polsce ideę transplantologii. Na wszystkich meczach 9. kolejki LOTTO Ekstraklasy kibice zobaczą powstały w ramach tej współpracy spot oraz będą mogli otrzymać oświadczenie woli w barwach swojego klubu.

„Kibice, zawodnicy… wszyscy gramy w jednej drużynie. Jesteśmy jak jeden organizm. Kiedy jeden z nas opuszcza boisko, ktoś inny wchodzi do gry” – ta właśnie myśl przewodnia towarzyszyła twórcom spotu promującego akcję. W nagraniu zobaczyć można przedstawicieli najmłodszego pokolenia kibiców – występujące w spocie dzieci żyją i mogą chodzić na mecze ulubionej drużyny właśnie dzięki czyjejś decyzji o oddaniu po śmierci narządów do przeszczepu.

Obecnie w Polsce na Krajowej Liście Oczekujących na Przeszczepienie znajduje się 1681 osób. Do końca sierpnia br. przeszczepiono jedynie 948 narządów – to mniej niż w analogicznym okresie w latach ubiegłych.

W ramach piłkarskiej odsłony kampanii, dzieci po przeszczepie, będące pod opieką Fundacji For Life, Fundacji Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu oraz Fundacji AD-RENalina, będą również eskortować piłkarzy na boisko w trakcie niedzielnego meczu Legii Warszawa z KGHM Zagłębiem Lubin. Promocja idei transplantologii przez kluby będzie kontynuowana również po zakończeniu 9. kolejki LOTTO Ekstraklasy – w kasach biletowych kibice będą mogli otrzymać oświadczenia woli.

Kampania „Zgoda na życie” potrwa do końca 2016 r. Jej celem jest upowszechnienie w społeczeństwie wiedzy na temat medycyny transplantacyjnej, zachęcenie Polaków do publicznego deklarowania swojej woli w kwestii dawstwa narządów oraz zostawania potencjalnymi dawcami szpiku kostnego. Kampania finansowana jest w ramach Narodowego Programu Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej na lata 2011 – 2020.


Źródło: Ministerstwo Zdrowia