Na drzewie przed Szpitalem św. Wojciecha w Gdańsku wyrosły dojrzałe pomarańcze – to nietypowy sposób podejścia do kolonoskopii. „Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć – zrób kolonoskopię" to hasło społecznej kampanii informacyjnej realizowanej przez Copernicus mającej zachęcić do korzystania z bezpłatnych badań profilaktycznych.

Jak poinformował Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, nieszablonowa akcja promocyjna ma skłonić do skorzystania z darmowych badań kolonoskopowych. Jest elementem trzyletniej kampanii zorganizowanej w ramach projektu Profilaktyka raka jelita grubego szansą na wydłużenie aktywności zawodowej mieszkańców województwa pomorskiego prowadzonej przez Copernicus Podmiot Leczniczy.

Na drzewie przed Szpitalem im św. Wojciecha na gdańskiej Zaspie pojawiły się dojrzałe cytrusy. Zimą w naszej strefie klimatycznej to niecodzenne zjawisko. Dlatego właśnie ma zainteresować przechodniów i pacjentów szpitala oraz zachęcić do wzięcia udziału w bezpłatnych, profilaktycznych badaniach kolonoskopowych.

– Zależy nam, aby kampania edukacyjno-promocyjna, była nieszablonowa, przyciągająca uwagę, a także żeby przełamywała barierę lęku przed badaniem, co według naszych obserwacji jest największą przeszkodą – mówi koordynator projektu Małgorzata Kondek – Dzięki dotychczasowym akcjom promocyjnym w 2018 r. badania wykonało już 1696 osób, a liczba chętnych nadal rośnie.

– Akcje takie jak pomarańczowe drzewo przed Szpitalem św. Wojciecha w Gdańsku to bardzo dobry pomysł na zachęcenie do skorzystania z bezpłatnych badań profilaktycznych – uważa Agnieszka Kapała-Sokalska, członek Zarządu Województwa Pomorskiego. – Wierzę, że ten ciekawy sposób zwrócenia uwagi na problem profilaktyki raka grubego zachęci wielu mieszkańców województwa pomorskiego do skorzystania z kolonoskopii, czyli badania, które wykrywa ten rodzaj raka – dodaje Kapała-Sokalska.


Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego
Fot. materiał prasowy Copernicus PL