Sprawniejsze umawianie wizyt, lepsze zarządzanie finansami i mniejsze kolejki? To już możliwe! Wystarczy, że placówka medyczna korzystająca z Gabinetu drWidget zainstaluje na swojej stronie internetowej wtyczkę MyDr.

Rok 2020 przyniósł przełom w cyfryzacji ochrony zdrowia. Bez wątpienia do tego rozwoju przyczyniła się epidemia wywołana dynamicznym rozprzestrzenianiem się COVID-19. W obecnej sytuacji w wielu przypadkach usługi e-zdrowotne są i wciąż będą pierwszym wyborem - zarówno wśród pacjentów, jak i pracowników ochrony zdrowia.

Bezpieczne leczenie

Placówki medyczne, chcąc zapewnić swoim pacjentom bezpieczną i na najwyższym poziomie opiekę, chętnie wdrażają nowoczesne rozwiązania IT. - Pacjenci także szybko zaakceptowali zdalną pomoc medyczną, która pozwala im na bezpieczne porady i przedłużenie e-recept bez potrzeby wychodzenia z domu - mówi Piotr Miluski, project manager w LekSeek. I dodaje: Nasze doświadczenia pokazują, że pacjenci również oczekują dostępu do swoich wyników badań, parametrów zdrowotnych i wizyt lekarskich. Takie możliwości daje np. bezpłatna platforma medyczna MyDr.

Zatroszcz się o pacjenta już na etapie rejestracji

Warto jednak zadbać o pacjenta na każdym etapie obsługi - już od momentu zapisu na wizytę. Placówki mogą i powinny wprowadzać mechanizmy, które pozwolą sprostać epidemii oraz potrzebom i wymaganiom ich pacjentów.

W lepszej obsłudze chorych pomoże wtyczka MyDr, dzięki której można rejestrować się na konsultacje poprzez stronę internetową placówki. Nowa usługa rozwiąże również problem nieudanych prób dodzwonienia się do poradni. - Nieważne, jakie były przyczyny nieodbierania telefonów, mogła być to nawet zajęta linia, dzisiejszy pacjent nie chce i nie ma czasu na czekanie. W którymś momencie zrezygnuje z prób dodzwonienia się i zdecyduje się na inną placówkę. Tymczasem w rejestracji może pomóc wtyczka MyDr. Wystarczy, że chory uzupełni formularz, m.in. wskaże interesującą go usługę i wybierze termin. W taki sposób nie marnuje czasu na dodzwonienie, zaś przychodnia nie traci pacjenta z tak błahego powodu - wyjaśnia Piotr Miluski. I dodaje: Sprawne zapisy on-line to szansa na szybsze dostanie się lekarza. Co z kolei może skrócić czas diagnozy i sprawi, że terapia będzie bardziej efektywna.

Wtyczka MyDr powinna być zamieszczona na stronie internetowej placówki medycznej. Lekarz może pobrać skrypt do wtyczki z platformy chmurowej - Gabinet drWidget. Usługa jest dedykowana przychodniom ochrony zdrowia, które zintegrowały Gabinet drWidget z MyDr.

Wtyczka i korzyści dla placówki

Wtyczka MyDr to także wsparcie dla personelu medycznego. - Zapisy on-line odciążą recepcję poprzez zmniejszenie liczby telefonów. Jednak to niejedyna korzyść - nowe rozwiązanie pozwala pobierać od pacjentów przedpłaty za wizyty, które mają motywować do dotrzymywania terminów oraz ograniczyć problem zapomnianych konsultacji. Niestety blokowanie terminów to bolączka wielu przychodni - zaznacza Piotr Miluski, project manager w LekSeek.

W tym czasie mogłyby odbyć się inne wizyty lekarskie, gdyby pacjent nie zrezygnował lub odpowiednio wcześniej odwołał usługę. - Taka informacja skróciłaby czas oczekiwania na przyjęcia do lekarzy i specjalistów, pozwoliłaby przychodni lepiej gospodarować czasem personelu medycznego oraz zmniejszyłaby straty finansowe wynikające z zaplanowanych, lecz niezrealizowanych konsultacji - podsumowuje Piotr Miluski.