Kolejny pojazd oklejony informacjami o darmowym całodobowym Dziecięcym Telefonie Zaufania wyjechał na ulice polskich miast. Po Wrocławiu i Toruniu przyszła kolej na Łódź. Podczas prezentacji tramwaju z numerem 800 12 12 12 Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak opowiedział o pracy tej wyjątkowej poradni psychologicznej dla dzieci i młodzieży.

– Dziękuję władzom Łodzi i zaangażowanym w przygotowanie tego tramwaju pracownikom przedsiębiorstwa komunikacji. To bardzo ważne, by dzięki kampaniom promującym telefon zaufania wiedza o jego istnieniu docierała do coraz większej liczby dzieci i młodzieży w całej Polsce – mówił Rzecznik Mikołaj Pawlak podczas konferencji prasowej w Łodzi.

Rzecznik podkreślił, że w ciągu trzech ostatnich lat liczba połączeń z telefonem zwiększyła się prawie dwukrotnie. I zaznaczył, że Dziecięcy Telefon Zaufania 800 12 12 12 dzięki współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki oraz Ministerstwem Zdrowia stał się przychodnią pierwszego kontaktu, w której każde dziecko, które potrzebuje pomocy, uzyska natychmiastowe wsparcie.

Tramwaj z logo darmowego Dziecięcego Telefonu Zaufania to efekt współpracy Rzecznika Praw Dziecka i Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi w ramach kampanii społecznej promującej działalność numeru 800 12 12 12.

W ramach tej kampanii telewizje TVP i Polsat wyemitowały spoty promujące telefon zaufania, informacje o telefonie i specjalnym czacie są też zamieszczane w serwisach społecznościowych, a na ulicach polskich miast pojawiły się tramwaje i autobus oklejone informacjami o telefonie.

Dziesiątki tysięcy rozmów telefonicznych i czatów z potrzebującymi wsparcia dziećmi, kilkaset interwencji ratujących życie, spotkania ekspertów z uczniami w szkołach i szkolenia dla nauczycieli – to tylko część działań psychologów, pedagogów i prawników Dziecięcego Telefonu Zaufania Rzecznika Praw Dziecka, którzy dyżurują 24 godziny na dobę. Po ataku Rosji na Ukrainę Rzecznik uruchomił także dyżury ekspertów mówiących w języku ukraińskim i rosyjskim.

Telefon 800 12 12 12 oraz czat.brpd.gov.pl są darmowe. Można zadzwonić także z telefonu komórkowego, a do korzystania z czatu nie trzeba ściągać aplikacji ani się logować. Pod numer interwencyjny mogą też dzwonić osoby dorosłe, aby zgłosić problemy dzieci.


Źródło: Biuro RPD